Wie
zijn betrokken bij het project?
- Alle leerlingen van het eerste jaar van de Eerste
graad (112 leerlingen).
- Leerkrachten: Nederlands - Plastische Opvoeding -
Informatica
|
Doelstellingen
- Projectwerk:
Vakoverschrijdend (Nederlands - Plastische Opvoeding -
Informatica)
Klasoverschrijdend (alle klassen van het eerste jaar)
Groepswerk
- Integratie van ICT:
Het WWW gebruiken als informatiebron
Publiceren op het WWW. Multimediaal:
Digitale foto's - Geluid
|
Educatieve
meerwaarde van ICT
- Het WWW gebruiken als informatiebron:
op het WWW informatie verzamelen over Patrick Lagrou zodat
bij het bezoek van Patrick Lagrou in de school niet meer de
'gewone' vragen, maar meer gerichte vragen
kunnen gesteld worden.
- Publiceren op het WWW:
Virtuele tentoonstelling is permanent en
voor een 'wereldwijd' publiek -
Virtuele tentoonstelling biedt mogelijkheden die er
anders niet zijn: materiaalbeschrijving weergeven
door de voorwerpen op de foto's van de plastische werkjes
aan te wijzen; commentaar van de leerlingen over hun
werkjes. -
Door de rol in te nemen van producenten
doorzien de leerlingen de multimediale truucs die ze anders
alleen consumeren. - Leerlingen
ondervinden: technologie en creativiteit zijn niet
tegengesteld.
|
Actviteiten
- Keuze van scènes voor uitbeelding in plastische
werkjes en toneelfragmenten. Keuze
materialen voor plastische werkjes. Maken.
Inoefenen rollen toneelfragmenten. Keuze kostumes en decors.
Maken.
- Bezoek van de auteur. Tentoonstelling van
de plastische werkjes. Opvoering van de
toneelfragmenten.
- Invoegen van digitale foto's in
webpagina's. Maken van image maps. Opnemen van commentaar
bij plastische werkjes en van toneelfragmenten. Bewerken en
comprimeren van geluidsbestanden. Invoegen
van geluidsbestanden in webpagina's.
|
Ervaringen
doorgeven
- Binnen de school en scholengemeenschap
- Andere scholen
|