Tijd |
Vak |
Activiteit |
1 u |
NED |
Inleiding
- over de auteur en zijn boeken.
- over de fragmenten die als toneel zullen opgevoerd worden
Klassengesprek.
|
1 u |
NED |
Zich inleven in de fragmenten dia als
toneel zullen opgevoerd worden.
Rollenverdeling.
Taak: rollen thuis uit het hoofd leren.
|
1 u |
PL. OPV. |
Per groep
- Kostumering:
Bespreken: Welke kleren? Welke accessoires? Wat moeten we
zelf maken? Welke materialen gebruiken we?
- Decors:
Bespreken: Wat? Wat moeten we zelf maken? Welke materialen
hebben we nodig?
- Afspraken maken: wie brengt welk materiaal mee?
|
2 x
2u |
PL. OPV. |
Per groep:
de leerlingen hebben de materialen mee en maken de kostumes /
decorstukken |
2 x
2u |
PL. OPV. |
Per groep:
Het werk voor de klas presenteren |
2 x
1u |
NED |
Toneeltjes inoefenen |
2 x
1u |
** |
Algemene repetitie |
2 u |
* |
Bezoek van de auteur:
- Decors klaarzetten. Kostumes aantrekken.
- Opvoering van toneeltjes. Digitale foto's maken.
- "Lezing": Auteur beantwoordt vragen van de
leerlingen.
|
halve dag |
** |
Digitaal opnemen van geluid
(toneelfragmenten).
Bewerken en comprimeren van geluidsbestanden. Invoegen in
webpagina's.
|