Auteur in de klas
1/1A/L ,1/1A/M ,1/1A/H
Patrick Lagrou
Inleiding - Lezing - Plastisch werk - Toneel
  Activiteiten
Wie zijn betrokken?

Doelstellingen

Meerwaarde van ICT

Activiteiten

Ervaring doorgeven

Toneelfragmenten
Tijd Vak Activiteit
1 u NED Inleiding
  • over de auteur en zijn boeken.
  • over de fragmenten die als toneel zullen opgevoerd worden

Klassengesprek.

1 u NED Zich inleven in de fragmenten dia als toneel zullen opgevoerd worden.
Rollenverdeling.

Taak: rollen thuis uit het hoofd leren.

1 u PL. OPV. Per groep
  • Kostumering:
    Bespreken: Welke kleren? Welke accessoires? Wat moeten we zelf maken? Welke materialen gebruiken we?
  • Decors:
    Bespreken: Wat? Wat moeten we zelf maken? Welke materialen hebben we nodig?
  • Afspraken maken: wie brengt welk materiaal mee?
2 x
2u
PL. OPV. Per groep:
de leerlingen hebben de materialen mee en maken de kostumes / decorstukken
2 x
2u
PL. OPV. Per groep:
Het werk voor de klas presenteren
2 x
1u
NED Toneeltjes inoefenen
2 x
1u
** Algemene repetitie
2 u * Bezoek van de auteur:
  • Decors klaarzetten. Kostumes aantrekken.
  • Opvoering van toneeltjes. Digitale foto's maken.
  • "Lezing": Auteur beantwoordt vragen van de leerlingen.
halve dag ** Digitaal opnemen van geluid (toneelfragmenten).

Bewerken en comprimeren van geluidsbestanden. Invoegen in webpagina's.

  * Buiten de gewone lessen.
** Buiten de klasuren. In het eerste jaar van de Eerste graad is er (nog) geen lesuur Informatica (het is er wél vanaf het schooljaar 2001-2002). Het ICT-werk is buiten de klasuren gebeurd.